Odd Fellow logen 137 Folkarebygdens kulturfond

Avesta Kammarmusikförening tilldelas Odd Fellow logen 137 Folkarebygds kulturstipendium för sitt arbete med att förmedla en musikgenre som vanligtvis inte ger sina utövare många tillfällen att utöva sin musik.

Avesta Kammarmusikförening är härmed med till att bredda Avesta kommuns stora utbud av musikunderhållning, och ger samtidigt elever från musikskolan med just denna musikaliska genre möjlighet att på lokal nivå utöva sin musik.

Avesta Kammarmusikförening drivs av entusiaster och eldsjälar för att få ut en musikstil som inte har funnits i Avesta tidigare till en bred publik och samtidigt sätta Avesta på kartan även med denna musikgenre.

Odd Fellow logen 137 Folkarebygds kulturfond vill därför med vårt kulturstipendium ge en uppskattning till föreningen och uppmuntra dem i deras fortsatta arbete med spridningen av sin musik.

By den 24 juli 2011

Odd Fellow logen 137 Folkarebygds kulturfond